رییس حوزه هنری بوشهر در سمینار معاونین و کارشناسان جنوب کشور گفت:

پرچمدار هنر ما، رهبر فرزانه ی انقلاب  است

پرچمدار هنر ما، رهبر فرزانه ی انقلاب  است
در انقلابی که رهبر فرزانه ی آن پرچمدار هنر است مسوولیت ما کارگزاران فرهنگی سنگین تر است.
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
کد خبر :  ۲۱۸۶۲

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، امید پارسایی فر رییس حوزه هنری بوشهر ضمن بیان این مطلب در سمینار معاونین فرهنگی و کارشناسان هنری حوزه های هنری منطقه جنوب کشور اظهار داشت: سربازان فرهنگی جامعه ما هستیم و منشور فعالیت ما نیز نگاه و منویات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: دیار ما دیار استعمارستیزی بوده و امثال شهید رییس علی دلواری در آن زیسته اند و استکبارستیزی نیز از محورهای اساسی تفکر مقام معظم رهبری است. هیچ منطقه ای در کشور ما به اندازه ی ما این همه مستمسک در قاموس انقلاب اسلامی ندارد.

پارسایی فر گفت:مدتی پیش در فارس جشنواره هنرهای زیبای جوانان جهان اسلام برگزار شد که ما نیز در آن مسوولیت داشتیم این جشنواره نشان داد منطقه جنوب ظرفیت برگزاری رویدادهای بزرگی دارد اما قبل از هرچیز باید ببینیم جایگاه ما در کجای ایران اسلامی و بلکه خاورمیانه و بلکه در کجای دایره بین المللی است.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت:  وقتی استان های منطقه در کنار هم حضور می یابند باید به تحولات تاریخی و اجتماعی و سیاسی روبه رو توجه کنند و هنری که در این استان ها شکل می گیرد بایستی نسبت خود را با برخی مقولات و مضامین مشخص کند.

وی گفت: من از استانی می آیم که بافتخار میزبان انرژی هسته ای است و معتقدم باید نسبت خویش را با مقوله انرژی هسته ای مشخص کنیم. بایستی نسبت خود را با مقوله نفت و گاز و انرژی مشخص کنیم

پارسایی فر افزود: باید ببینیم نسبت ما با مقوله های مهمی چون طبیعت، کوچ، گردشگری و میراث فرهنگی چیست؟ اینها فرصت های استثنائی هستند که باید جدی گرفته شوند و در کارگروه هایی که کارشناسان تشکیل می دهند باید این نسبت ها را مشخص کرد.

وی در تشریح داشته های منطقه اظهار داشت: هنوز که هنوز است اثری که جایگاه سیدعبدالحسین لاری را نشان دهد تولید نشده است. یا اثری پیرامون آیت الله بهبهانی یا علامه بلادی بوشهری حکیمی با 85 جلد کتاب که صد سال پیش به سه زبان انگلیسی فرانسه و عربی مسلط بوده است.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت:  یکی از مباحث مهم بحث اقتصاد هنر است. ما باید ساز و کار فعالیت های هنری مان را با اقتصاد هنر آمیخته کنیم و در این میان وظیفه مدیران و معاونین سنگین تر است.

وی گفت: در آستانه ی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بایستی از این مضامین بهره بگیریم. خصوصا که قرار است در سال آتی این مناسبت را در هیئت هنر گرامی بداریم و ان شاءالله در این مراسم که بلوغ انقلاب اسلامی است شاهد ظهور استعدادهای هنری باشیم.

پارسایی فر گفت: اتفاق امروز حاصل نگاهی ملی و نگرش ریاست عالیه حوزه هنری و انتظار مدیرکل ارجمند امور استان ها و همت مدیران حوزه هنری فارس است. خارج از تعارفات معمول این اتفاق می تواند طلیعه یک حرکت خوب باشد چرا که فقدان مشارکت راه نیل به موفقیت را طولانی تر می کند.

وی گفت: بد نیست تلنگری به خویش بزنیم . وقتی امارات متحده عربی قوی ترین برند موزه ای جهان را به خلیج فارس می آوردباید دید در مقابل تلاش های اینچنینی کسانی که دشمن ما بوده و صراحتا گفتمان انقلاب اسلامی را مخاطره ی خاورمیانه می خوانند چه چیزی برای عرضه داریم

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در پایان سخنان خویش گفت: بایستی تلاشی جدی داشته باشیم تا ان شاءالله جامعه در آستانه ظهور را سامان داده و پایه گذار تمدن نوین اسلامی در ایران عزیز باشیم.

شایان ذکر است سمینار معاونین فرهنگی و کارشناسان هنری حوزه های هنری منطقه جنوب با حضور مسوولین حوزه های هنری فارس بوشهر کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان به میزبانی شیراز برگزار گردید.

ارسال نظر